torsdag 21. februar 2013

Kandidater til religion- og pedagogikkmedlem



Madeléne Leidland (20, lektorprogrammet)

Hvem er du?
Jeg er Madde, eller også kalt Madeléne. Jeg er en liten barnerumpe på 20 år og går nå 2. året på Lektorprogrammet, har mange baller i luften og trives meget godt med det.

Hvorfor engasjere deg? Erfaring?
Jeg vet SR gjør mye bra. De jobber beinhardt for miljøet blant studentene og de jobber beinhardt for ting studenten i trappa kanskje ikke får med seg. De gjør rett og slett mye dritbra! Dette arbeidet er noe jeg håper jeg kan ta videre del i og være med på å utvikle. Jeg har visjoner og drømmer om en økt satsning på avdelingen for religion og pedagogikk i studentmiljøet, og jeg håper jeg kan få gjort no’ med den saken. Jeg var heldig nok til å bli valgt inn i SR nå i februar ved supplerende valg og jeg sitter i Studieutvalget i tillegg til avdelingsrådet for religion og pedagogikk. Utenom studentdemokratiet, sitter jeg som landsstyremedlem i en av Norges største kororganisasjoner, Ung kirkesang hvor jeg har sittet i en håndfull utvalg. 

Forbilde?
Jeg ser veldig opp til mamma og pappa som personer. De er engasjerte mennesker, setter andres behov foran egne og viser en enorm omsorg til menneskene rundt seg. Jeg håper jeg kan bli like knakende god på det en gang i fremtiden. Men ellers prøver jeg å måle meg minimalt opp mot andre mennesker, og heller prøve på å bli en enda bedre versjon av den jeg er. 



Trine F. Larsen (25, lektorprogrammet) 

Hvem er du?
Mitt navn er Trine Fosback Larsen, jeg er 25 år og fra Arendal. Jeg går på mitt 6. semester på lektor-programmet i samfunnsfag og religion. Jeg liker meg med nesen i bøkene, men tenkte å utfordre meg selv til å bli mer aktiv på MF. Jeg er pliktoppfyllende, imøtekommende og kanskje en lite smule nerdete. 

Hvorfor engasjere deg? Erfaring?
Hovedsaklig ønsker jeg å engasjere meg i studentmiljøet fordi jeg ønsker å delta i hvordan området jeg skal representere (pedagogikk) skal utvikles og forbedres. Jeg skal ta PPU det året jeg stiller som kandidat for, og ønsker derfor å ha en aktiv deltagelse i hvordan faget skal være. Jeg har liten erfaring, men jeg har vært student på MF i en del år nå og kjenner godt til hvordan det er å være student her. Jeg digger MF, og hvis jeg kan hjelpe til med å gjøre MF bedre hadde det ikke vært noe som var bedre enn det.

Forbilde?
Som jeg nevnte tidligere er jeg litt nerd og derfor er det bare passende at mitt forbilde er en karakter innenfor Star Trek-universet, nemlig kaptein Jean-Luc Picard. Selv om ikke alle er like kjent med Star Trek er det mange gode grunner til at dette er mitt forbilde. For det første har han gode lederkvaliteter. Han omringer seg selv med flinke folk og konsultere seg med dem før han tar en avgjørelse. Han har en sterk rettferdighetssans, og iverksetter alltid de handlingene han planlegger. Sist, men ikke minst, er han alltid opptatt av å forstå nye kulturer. Han skjærer ikke alle under en kam, men er opptatt av å forstå og lære fra enkeltmennesker og grupper. 

Ingen kommentarer: